






Pernelyg dažnas kavos gėrimas gali staigiai sustiprinti uždegiminius procesus, vykstančius organizme ir netgi paskatinti kai kurių lėtinių ligų vystymąsi. Tokią išvadą padarė graikų mokslininkai iš Atėnų Universiteto.
Mokslininkai tyrė daugiau nei 3000 žmonių, kurie neturėjo ryškių lėtinių ligų požymių. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad žmonių, kurie per dieną išgeria daugiau nei vieną puodelį stiprios kavos, kraujyje ryškiai pakilęs taip vadinamųjų uždegimo markerių kiekis. O uždegimo markeriai – tai uždegiminių procesų rezultatas.
Daugeliu atvejų šios medžiagos kiekis netgi viršijo ribą, kuri parodo, kad uždegiminis procesas pradeda kenkti sveikiems audiniams. O tai yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurios atsiranda lėtinės ligos, pavyzdžiui, aterosklerozė.
Tai pat pažymima, kad mokslininkų atrastas ryšys tarp kavos suvartojimo ir uždegiminių procesų intensyvumo nepriklauso nuo tokių faktorių kaip lytis, amžius, rūkymas, fizinis aktyvumas ir kūno svoris.
Nepaisant tokių vienareikšmiškų šio tyrimo rezultatų, parodančių kaip organizmui kenkia dažnas kavos gėrimas, patys mokslininkai neskuba sudėti visų taškų ant „i“ Straipsnyje, publikuotame žurnale "American Journal of Clinical Nutrition", mokslininkai pažymi, kad anksčiau įvairiose šalyse atlikti tyrimai neparodė jokio ryšio tarp kavos suvartojimo ir patofiziologinių procesų, tarp jų ir uždegiminių reakcijų. O tai reiškia, kad jų pateikti statistiniai duomenys galėjo tapti klaidingo tyrimo planavimo arba duomenų analizavimo rezultatu. Todėl šių duomenų patvirtinimui būtina pratęsti pradėtą darbą.